Mít farmu. To byl před revolucí sen mnoha lidí.Natrvalo se odstěhovat na venkov a vlastními silami se starat o dobytek a půdu. Ne každý je k tomu stvořen. A ne každému se v jeho díle daří.
– Musí být velice těžké farmu obstarat tak, aby uživila celou rodinu.
– Proto farmáři stále vymýšlejí, jak by své výrobky lépe prezentovali, a tak lépe prodali.
– Někdy jsou nápady prospěšné všem zúčastněným.
Ve středočeském kraji se spojilo čtrnáct zemědělců, kteří se rozhodli, že už nebudou své produkty prodávat přes supermarkety.
· Společně založili projekt „Nákup z farmy“.
· Jedná se o přímou cestu z farmy ke konečnému zákazníkovi.
· Je to uzavřený systém, ve kterém má každý svou roli a každý musí fungovat podle předem dojednaných pravidel.
Například.
a) Farmář chová prasata. Když je dovede až ke kýženým kilogramům, odevzdá je dál.
b) Nastupuje řezník. Vše je s ním předem dohodnuto a on vyrobí podle domluvy masné produkty.
c) Přijíždí prodejní auto.Vše se naloží a na zastávkách se prodává přímo zákazníkovi.
Jablka s rodokmenem
Kvalita přímého nákupu z farmy je předem zaručena, protože farmáři nechtějí riskovat svou dobrou pověst.Do systému přijmou pouze toho, u kterého mají jistotu, že dodrží všechny smluvené podmínky a vyhoví všem požadavkům. Tyto zásady neplatí jen u masných produktů, ale i u ovoce a zeleniny. U každého jablka, rajčete nebo zelí, víte přesně, ze které farmy pochází.
Nejdůležitější a nejvýznamnější výhody projektu „Nákup z farmy“.
Všechny výrobky a produkty, které jsou dodávány, jsou vyrobeny bez použití chemie.
· Bez tolik obávaných éček.
Cesta ke konečnému zákazníkovi vede přímo z farmy.
· Je tedy zaručena čerstvost.
Zboží se dodává bez přispění překupníků.
· Je tak logicky levnější.
Víte přesně, ze které firmy pochází.
· Není možná záměna za nekvalitní dovozové zboží.